MASJID PUNCAK PERDANA

ALHAMDULILLAH pada malam semalam ( 12 Julai 2011 ) pada pukul 9.30 malam yang bertempat di Surau Al-Ikhwan Taman Sandaran Permai, TIGA wakil AJK Surau Al-Mukhlisin (En Munir, En Muhamad Rofi dan En Wan Zayuhisham ) dijemput hadir menyertai Mesyuarat Pembinaan Masjid Puncak Perdana.

Ustaz Hajar Opir selaku Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Penaja Pembinaan Masjid Puncak Perdana mempengerusikan mesyuarat tersebut.

Walaupun jawatankuasa ini bersilih ganti pengerusi dan ahli-ahli, usaha-usaha menjadikan impian membina Masjid Puncak Perdana tidak pernah padam dalam diri masing-masing. Usaha murni ini masih diteruskan walaupun sudah berlanjutan dua tahun. Semoga tuan/puan juga mendoakan agar hasrat pembinaan masjid ini menjadi realiti.Insya-Allah.

Tapak masjid ini berkeluasan 4.5 ekar ini akan diteruskan lagi dengan pelantikan pengerusi baru iaitu Datuk Khalid Sharif yang menetap di Taman Nusa Rhu.Insya-Allah pada entri akan datang kami akan masukkan gambar reka bentuk masjid tersebut. Jika terlaksana, ia merupakan satu rahmat buat ahli kariah Taman Puncak Perdana kerana kedudukan lokasinya begitu hampir sekali.

Pihak jawatankuasa sedang berusaha mengutip derma yang masih jauh kurang daripada yang diperlukan. Kupon akan mula dibuat dan dicetak untuk memudahkan orang ramai menyumbangkan derma masing-masing.

Kami akan kemaskinikan maklumat berkaitan usaha pembinaan masjid ini dan nombor akaun untuk pihak orang ramai menyumbangkan derma.

Salah satu usaha ialah setiap penyumbang akan dikecualikan dikenakan cukai pendapatan melalui Saham Wakaf Selangor. Pihak jawatankuasa akan menyiapkan kertas kerja untuk memastikan pihak JAIS meluluskan permohonan ini.

Kami sebagai wakil AJK Pembinaan Masjid Puncak Perdana ini menyeru seluruh penduduk Taman Puncak Perdana khususnya dan tuan/puan yang berada di lain-lain tempat di seluruh dunia ini dapat menyumbangkan derma untuk mempercepatkan pembinaan masjid ini. Semoga usaha baik ini dapat diterima oleh Allah s.w.t. Insya-Allah.

Jazakallahu Khairan buat semua sahabat pembaca blog ini.

Wallahualam.

0 comments: